Twórczyni
Maria Montessori

Maria Montessori (1870-1952) włoska lekarka, pierwsze przedszkole – tzw. Casa dei Bambini – Montessori otworzyła w Rzymie w 1907 roku. Wprowadziła jako zasadę pedagogiczną obowiązującą w stosunku do dzieci, swobodny wybór materiałów dydaktycznych, dowolność miejsca i czasu pracy.
W 1911 r. metodę Montessori zaczęto stosować w szkołach w Szwajcarii i we Włoszech. W rok później powstały w Anglii i USA komitety popierające jej pedagogikę. Od tej pory powstają na całym świecie nowe placówki stosujące jej metodę.
Marię Montessori podziwiali i wspierali współcześni naukowcy, psychologowie, lekarze, twórcy, i przywódcy. Za przykład posłużyć mogą Jean Piaget, Sigmund Freud, Thomas Edison. Wśród wychowanków montessoriańskich szkół znajdują się między innymi: Sergey Brin i Larry Page (twórcy Google), Katherine Graham (właścicielka dziennika Washington Post), Gabriel Garcia Marquez, Jeff Bezos (założyciel witryny Amazon), Helen Hunt, Anne Frank, i Jimmy Wales (założyciel Wikipedii).

Obecnie ta metoda nauczania jest stosowana w ponad 20 000 szkołach na całym świecie.

„Szczęście dziecka nie jest jedynym celem, do którego dążymy; chcemy także, by dziecko stawało się budowniczym samego siebie…”

(Maria Montessori)

Aspekty pedagogiczne

       Ideą pedagogiki M. Montessori jest dobro i rozwój dziecka. Nie ma innego celu i nic nie jest ważniejsze! Zmierza ona przede wszystkim do tego, aby młody człowiek wzrastał w spokoju zgodnie z własnymi możliwościami i poczuciem bezpieczeństwa. Nauka dokonuje się poprzez pokazywanie różnorodnych sposobów rozwiązywania problemów, zarówno zupełnie nowych jak i tych powtarzających się. Dziecko wybiera tu samodzielnie ścieżkę nauczania ( posiada możliwość wyboru tego co je interesuje, a następnie zajmuje się tym w kolejności jaka mu odpowiada). Konsekwencją takiego procesu u dziecka jest kojarzenie nauki z czymś przyjemnym. Także wybór miejsca pracy w którym dziecko czuje się dobrze, nie pozostaje tu bez znaczenia. Dla jednego ucznia dobrym miejscem będzie ławka, dla innego dywan lub nawet podłoga. Na tak solidnych i komfortowych warunkach, wprowadzana jest edukacja naukowa oparta na silnej zasadzie samodzielności. Zasada ta polega na tym, że nauczyciel pokazuje dziecku modelowo wykonaną czynność lub zadanie, a następnie pozwala aby dziecko wykonało je samo. Pokazywanie trwa tak długo, ile wymaga indywidualny przypadek a założenie jest takie, że dziecko może popełniać błędy. W tego rodzaju podejściu do nauki jako samodzielnego procesu, każde dziecko zyskuje wysokie poczucie własnej wartości, czuje się po prostu dobrze!

 

Nauczanie poprzez aktywność

 

Przestrzeganie reguł

 

Samodzielność

 

Koncentracja

 

Porządek

 

Ciche zajęcia indywidualne i grupowe

 

 

Obserwacja pedagogiczna

 

Indywidualny tok rozwoju

 

Materiał dydaktyczny Montessori

 

 

SALE LEKCYJNE

Nasza Akademia wyposażona jest w ponad 200 różnych pomocy edukacyjnych. Wszystkie materiały Montessori służą do zrozumienia matematyki, geometrii, geologii, historii, biologii, języka i literatury. Bardzo ważna jest „widoczność” pomocy, czemu służą otwarte półki w szafkach. Zobacz galerię

MATERIAŁ DYDAKTYCZNY

Wykonany jest w sposób dokładny i precyzyjny. Jest trwały i pomalowany a kolory powtarzają się w całym materiale. Przykładem jest oznaczenie rzędów w systemie dziesiętnym. Każdy zestaw jest ściśle powiązany z zestawem poprzednim i następnym.

Formularz
zapisów

Zapisz swoje dziecko do Akademii Montessori!

Pozwól mu polubić szkołę i rozwijać własne zainteresowania i pasje

Zainteresowała Cię nasza
oferta edukacyjna?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej

+48 604 569 666

Uwaga!

Przeglądarka internetowa z której korzystasz jest przestarzała przez co strona może nie wyświetlać się w prawidłowy sposób. Zalecane przeglądarki: Chrome, Firefox, Opera

Developer tools

ReD Responsive Framework version